Sponsored Event


Bantal Bulu Kangaroo, Bantal Untuk Ke Bulan?


#TAHUKAHANDA MEMORY FOAM pada asalnya dicipta untuk kegunaan angkasawan.
.
NASA mencipta bantal Memory Foam pada tahun 1970-an adalah untuk tujuan angkasawan menggunakannya semasa berada di angkasa lepas. 🌏🚀🚀
.
Walaupun NASA menyatakan bahawa mereka yang mencipta bantal Memory Foam, tetapi pencipta sebenarnya ialah Charles Yost , tetapi beliau menciptanya ketika beliau di bawah kontrak bersama NASA pada tahun 1966 untuk digunakan di dalam roket semasa berada di angkasa lepas .
.
Seterusnya bantal Memory Foam ini dipasarkan dengan tujuan utamanya adalah untuk kegunaan perubatan atau dikenali sebagai medic pillow.
.
Isi dalam yang dipanggil Foam membolehkan pengaliran haba dalam badan berjalan dengan baik dan kelembutan bantal Memory Foam yang menyokong kepala anda dan memang berbeza dari bantal konvensional yang lain serta boleh membantu mengurangkan sakit leher dan sakit belakang. Ianya dikatakan tidak mengganggu peredaran darah walaupun penggunanya berbaring dalam tempoh yang lama.
.
Jadi kenapa DAG gelarkan bantal Memory Foam sebagai bantal bulu kangaroo dan menggunakan gambar kangaroo di logonya? Ini adalah kerana kualiti bantal Memory Foam DAG ini adalah sama dengan bantal Memory Foam yang dieksport ke Australia (terkenal dengan kangaroo) untuk digunakan di hotel-hotel di sana.

No comments